Zdraví

Chyby, které děláme každý den a blokujeme si jimi záda

Written by Redakce

Pravděpodobně každý zná bolesti zad. Jen málokdo však pátrá po jejich příčině. Což je škoda, protože v mnoha případech naše bolesti pramení pouze z jedné jediné věci – z toho, co denně sami děláme, respektive jakých chyb se dopouštíme. Například správná masáž může být ideální způsob, jak o sebe pečovat. Nečekejte, že tabletka od doktora vyřeší veškeré vaše trápení.

Notebook ruce nebo těžká kabelka přes rameno

Naše každodenní zvyklosti však bývají velmi často důvodem, proč nás záda až příliš bolí. Není to vždy vlivem nějaké nemoci, která na nás čekala támhle za rohem. Někdy za to můžeme skutečně jen my tím, že například nosíme příliš těžkou kabelku přes rameno nebo že taháme notebook v ruce, aniž bychom si ho dali raději do kabelky jemu určené.

V obou případech vzniklá zátěž způsobuje celkovou nerovnováhu těla. To následně vede k vychýlení páteře a také k tomu, že nás záda velmi bolí.

Neutuchající sedavá práce

Bolestmi zad trpí velmi často lidé, kteří prakticky po celý den sedí za počítačem. Kancelářské práce jsou sice do jisté míry v mnoha očích jednoduché, na druhou stranou jsou skutečně zkouškou naší páteře. Ono by to tak ani být nemuselo, pokud bychom věděli, jak správně u stolu sedět, ale to v mnoha případech neumíme.

Někdy by však stačilo jedno jediné, a to dělat si pravidelné přestávky nebo si koupit skutečně kvalitní židli. Případně pokud víte, že vás čeká celý den sezení na židli, naučte se několik cviků na protažení, které budou bolesti zad předcházet.

Telefon v ruce, bolest v zádech

Věděli jste nebo řekli byste si, že i neustálé držení telefonu v ruce vám může zapříčinit neutuchající bolesti zad? Přehnané používání telefonů je v dnešní době něco, co je naprosto běžné, jenže problémy, které nám tato drobná technologie způsobuje, si už nedokážeme příliš spojit.

Tím, že jsme neustále na telefonu, zbytečně zatěžujeme naše záda dalšími kilogramy navíc, které musí unést a velmi často u čeho se musí dlouhé hodiny hrbit. Tak pozor na to.